Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AGF goed vertegenwoordigd op Tavola 2024

Tholen - Van zondag 17 tot en met dinsdag 19 maart werd in Kortrijk weer de tweejaarlijkse beurs Tavola georganiseerd. De editie van 2024 vond opnieuw plaats in de Kortrijk Xpo, waar, ondanks een lange reistijd, onder meer vele Nederlanders hun weg naar de beurs vonden. Goedgevulde hallen waren het beeld gedurende de dagen, die zondag vooral dagjespubliek naar Kortrijk bracht, maar vanaf maandag werd er ook menig professional ontvangen. "Wat me misschien het meeste opvalt, is de leuke sfeer en grote bereidheid tot het vinden van nieuwe producten onder de bezoekers", was een veelgehoorde mening.

Klik hier voor de fotoreportage

De Tavola is een voedselspecialiteitenbeurs waar traditiegetrouw vooral ingezet wordt op charcuterie, kazen en wijnen, maar ook de AGF-producten waren deze editie goed vertegenwoordigd. Uiteraard was dit met name het geval voor de bewerkte varianten van verse aardappelen, groenten en fruit, maar met het debuut van onder meer Nicolai Fruit en Enzafruit en bekende namen als De Aardappelhoeve, Stoffels Tomaten, Roussel Onions en de REO Veiling had ook het verssegment de nodige afvaardiging. Toch kon men zich niet aan de indruk onttrekken dat, zo vlak na de Week zonder Vlees in Nederland, de stands met grote stukken ham veel aandacht trokken.

Toch introduceerden verschillende bedrijven ook weer nieuwe producten, zoals Waltson Chips met haar nieuwe Sweet BBQ-smaak. Daarnaast stond Roussel Onions voor het eerst met het merk FAIA op een beurs in Belgiƫ en introduceerden DV Fresh en Frupeco haar nieuwe merk Bon Frais, waarmee ze direct richting de retail gaan vermarkten. Al met al was er onder de AGF-standhouders toch tevredenheid met hoe de beurs is verlopen. Waar het in sommige hallen misschien niet zo storm liep als gehoopt, gaven velen aan dat het voor de specifieke relaties waar Tavola voor bedoeld is een succesvolle beurs is geweest.

Klik hier voor de fotoreportage

Voor meer informatie:
Tavola 2024
www.tavola-xpo.be